Monday, June 4, 2012

Veil Nikah Impian

Assalamualaikum..Arini ari Seloso (jawe)..kalau melayu ye Selase..Omputih Tuesday..tu je bahase yg aku taw..kalo nk taw yg laen cari sendiri la...igt aku ni kamus bgerak?hamboih..emo lak aku..maap..maap..besela..arini tah nape..mood menyorok entah kemana..kalo sape ade terjumpe mood saye sila laporkan segera ye..pakaian terakhir yd dipakai adalah baju berwarne ijau... Name samaran Mahmood..hentak pale byk kali..dush2..ok..kembali normal :P Ok,arini aku nk share sesuatu..sesuatu yang aku pn xtaw ape nk d share..x ke mengong tu?hadoii...sabo je la..jap2..amik mood jap..aku hmpir menemui Encik Mahmood yg berbaju ijo tu (huh!knape nk warne ijau gak?xde kaler laen ke?) wateve~ tgn didade mate keatas....fuhh..lame x kluakan stetmen tu..tgn ke atas, mate didade...ha..kan da berbaur sensored tu..kanak2 xdibenarkan membace..

Haaaa...feel da sampai da..ok!aku nk share pasal veil...ha..lepas survey2 mcm2 la aku nk DIY sendiri..berangan je..konon semua nk wat sndr..konon semua nk jimat..dan konon lagi aku ni pengantin yang bajet...bkn bajet cun atau bajet jelita ok..aku bajet berbelanje..yela..yang penting simpanan lepas kahwin..kang aku perabihkan untuk kawin, pas kawin ape nasib aku dan sang suami??Biarlah bersederhana dan murah tp nmpak kelassssss ko jah..wah!berangan lagi tu..Aku konon nk pakai veil yang aku jait sendiri..tgk kat blog2 B2B laen diorg bulih je jait sndri..aku ni da la tgn keras..mau menjahit lg..adoi...xpe..yg penting dengan keazaman yg tinggi aku akan hasilkan yg TERBAIK!!!!xpandai jait tu prkara ke dua..ssh2 sgt aku gam je la..xgitu? jgn smpai masenye gam pn aku xsmpat nk beli sudah..kang pkai alas meja berkait mak aku gak kang time nikah nnt..tp aku cukup kagum ngan ex-B2B yg pada mulenye start buat veil utk sndri pkai pastu die da femes di kalangan blogger n dapat manyakkkk tempahan...veil yg die buat pn cantikkk..siap buat tutorial lg nk wat veil..xkedekut ilmu taw..korang leh la click kat Cik Puan Lijah nyer blog..Klau nk tempah veil mau beratus..tp kalo beli bahan sendiri sebenanye xde la mahal sgt..gulp!yolah tu xmahal...beli bhan veil pn blm lagi memandai ckp xmahal :P mmm...stetmen tu aku hold dulu blh x?kang kalo aku da beli bahan2 die nnt aku sambung cite mahal ke x..blh x?blh x?blh la ye..tu pun kalo aku jd beli bahan la..kalo x cite tu tgantung la smpai bile2..nasib korang la..aku pegang jarum jahit pn setahun skali ade ati nk buat veil sendiri..


wah..meriah betul veil ni..cmne nk jahit ni?blh pkai gam ke?~xhabis2 ngan gam kannn~


Veil ni nampak panjang..gune kaen net..pastu tampal border lace..mmm..kacang je tu~nada angkuh~ errrrr...mcm mn nk jahit????psoalan yg same aku ajukan...


Aku admire ngan kaler merah kat blkg veil tu..abis naek segale seri veil tu..walaupun cume bantal yg pkai..naek seri pngantin die lahh..oleh itu, pengantin kena lah berwarne merah..xkisahlah baju merah ke..tdung merah ke..kurang2 pn bermuke merah(menahan kegeraman)..gagaga :P tp siyes..veil ni sweet..xsarat sgt ngan lace or beads die..ni yg menguatkan lg keazaman si pemakai untuk menjahit veil sendiri..gulp!telan air liur lagi..


Ha...ni lah hasil tgn Puan Lijah kite..die bese wat veil gune kain chiffon..lebih flowy2 gitu kan..lg pun senang nk jahit kat kain cipon ni..huh!slh ejaan..chiffon..klau kain net kan blubang2..agaknye la kot..tp klau gune kain net pn mcm best..blh wat panjang mngurai cam pic kat bwh ni..


haaaa....mak ngai..super duper lovely veil..oh NO!!!!~sambil menjerit mcm kipas susah mati Park Ju Sung taw die nk dtg M'sia~padahal Park Ju Sung pn ak xknal sape..maap kan sayer (-_-*) saye mmg bute artis korea atau pn jepun..pehhhh...cube korang tgk veil kat atas tu..cantik kn klau pjg mcm tu(wat2 lupe kesah Park Ju SUng)..tp aku xdela nk wat pjg cenggitu kot..kang xyah la aku ssh2 jahit border lace, ank2 buah aku da cop kaki diorg..kite nk wat sesuatu ni kne pk jauh ye kawan2..mmg la nmpak cntik..tp kna amik tahu perihal askar2 kecik yg rmai..klau askar2 korang leh mnurut printah xpe nk wat pjg red karper pn buleh..tp klau yg degil Na'uzubillah..korang pn kene berkorban..lg pun kn ke save bajet tu :)yes2..alasan aku blh pkai gak kan..pkai veil pendek sbb ank buah rmai dan lasak..hehehe ^_^

No comments: