Thursday, March 14, 2013

Pakej Honeymoon Murah di Matta Fair

Assalamualaikum..

Apa kabar u ols?memandangkan aku semakin kesuntukan mase utk bergelar seorang puan, semakin banyak la persiapan yang aku kena wat..
Jadi,kali ni aku nak kongsikan progress aku yang seterusnya..
bulan ni aku begerak agak slow..bukan sebab sakit kaki atau kaki aku diserang ketumbit..
slow dari segi persiapan..dugaan datang bertubi2....
tapi tak perlu la aku cerita kot masalah yang timbul..
tak syok la kan..cume yg aku blh ckp dugaan bile hampir nak kahwin tu sgt besarrr....
tp tu dugaan aku la..yang penting kena tabah dan jangan banyak mengeluh..
cari jalan penyelesaian dan yang penting senyummmmm..(walaupun ko rase nak geget2 orang time tu)..
ok, memandangkan pegerakan slow, aku takdela nak berjoli sakan beli macam2..
aku teman kan mak aku je beli barang2..sambil menyelam minom air..ngahaha..
bile mak nak bayar, aku letak sekali barang2 yang aku amik..jadi la 1 resit ngan mak..dan mak la pembayarnye..strategi minta simpati aku selalu berjaya ..thanks mak..luv u so much!hehe..
Bile ngah sangap, aku tak ubah seperti parasit..
wahhhh...ayat tak boleh bla...macam ayat A Samad Said..miahaha..

lupekan pada taktik kotor aku tu..
aku punye intro selalu ke laut..well.. u know me..kuat merapu kepunden marang sekeper..huhu
sesape yang berniat nak berkahwin buat mase terdekat atau tak berape nak dekat ni yang masih tercari2 destinasi buuuuulan madu di langit biru~tiada yang mengganggu..yok nyanyi ramai2!andaiiii di pisah!langit dan pantai..lalala~ haaaa...honeymoon!mari beramai- ke Matta Fair di PWTC 15hb-17hb Mac 2013 ni..Aku pasti korang akan rambang mate dan tak juga kurangnya yang puteh mate..haaa..rambang mate sebab de banyak giler pakej yang disediakan ke suluruh dunia..harap2 jangan la ade yang berputih mate ye..korang kena ati2 gak sebab mungkin ade agent2 yang amik kesempatan terhadap kesempitan..da la memang ramai orang nanti..dan aku nak ingatkan korang gak..jangan mudah terpengaruh!memang banyak promoter yang manisssssss sangat mulut sampai korang boleh terjerumus ke kancah pembaziran..pastu mule la puteh mate hitammu..

Tahun lepas aku gi Matta Fair..kalau tak silap bulan 9 kot..time tu aku lone ranger je..
sebab aku bukak booth Job Fair..bosan2 aku pun merayap la kat Matta Fair..booth aku tu aku biarkan tekontang kanting..sesape nak mintak keje pandai2 la isi borang pastu inteview diri sendiri..huhu..aku tak sekejam itu..bos aku adela kat booth..Aku konon2 survey pakej untuk bulan 5-6 tahun ni (konon2 je ok!)..tapi diorang kate untuk bulan 5 ngan 6 tahun ni better gi Matta Fair bulan 3 (bulan ni!) ~tarik napas lega sebab ade alasan nak cabut dari dengar diorang membebel pasal pakej yang ade..dan aku memang xbawak duit pun kot kot diorang suruh letak deposit ke hape)..Pakej yang ade opkos akan membuatkan korang hentak2 kaki nak pegi..lagi2 yang mencarik pakej honeymoon macam haku nih..ngahaha..malu pule i ^_^ Sebelum korang buat pilihan nak pegi mane better pikir masak2..aku bagi tips siket..kalau korang nak ikot tips aku sile catit skang..kalau xnak,dok diam2 sambil bace entry aku..:

1)Sebelum g Matta Fair tu korang mesti da de hale tuju..Contohnye korang nak bercuti kat Pulau ke..Bercuti kat Theme Park ke..korang nak shopping sakan time bercuti tu ke..At least benda2 macam tu tak akan wat korang terpesong jauh dan seharian suntuk kat PWTC tu semate2 nak wat keputusan..kan da membazir mase..


2)Bile korang da tanam niat, contohnye korang nak g pulau, pastu tetibe ade promoter dari theme park promote baekkkkkkkkk punye, korang jangan terpedaye!aku ulang..jangan terpedaye!nanti korang yang nyesal tak sudah..konon murah kan..tapi niat korang da terhapus..elok2 korang da berangan nak berskuba atau bersnorkeling di lautan dalam, bile kat theme park tu
skuba la korang dalam pool..ade banyak ikan2, tapi semua batu..ikan jadian yang pancut kan air dari mulut.kan ke da sedihhhhh..


3)Korang kene ikot bajet..jangan terpengaruh ngan orang..Ikot kemampuan jangan ikot nafsu..haaaa..benda ni la yang aku selalu ingatkan pada pembace2 sekalian..korang tengok orang len honeymoon kat over the sea korang pun tak nak kalah gak..jangan begitu ye..nanti korang gak yang geget jari nak membayarnye..kalau nak ikot kan honeymoon kat umah je pun boleh..lagi murah..jimat plak tu..hehe..tapi kite sebagai manusia opkos ade keinginan nak bersame2 ngan orang tersayang di suatu tempat yang menjanjikan pengalaman manis..hahaha..tetibe ayat aku macam pengacara yang umumkan pakej percutian percuma..

4)Compare harga!korang jangan maen sebat je..mentang2 promoter tu handsome siket..cantik siket..korang pun terpedaye...gi survey 3-4 booth..bagi aku la kan..aku prefer wat tempahan terus kat owner tempat percutian tu daripada thru agent..bukan pe,agent ni kengkadang mark up harga..klau dapat agent yang ok, yang bertanggungjawab takpe..ni takut bile de problem dia wat tak taw plak kan..memang nak kene gigitan besi aku la kan..aku pun tak kuase nak geget orang...euuwww..

5)lepas korang da confirm booking, korang kene mintak resit ke, ataupun ape2 bukti pembayaran..sebab kalau ape2 jadi, korang leh sue diorang..wah!terus nak sue ni.haha...haaaa...jangan bagitaw aku yang suruh saman diorang plak..ni semua untuk jaminan korang gak..kalau pape jadi senang nak refer kan..contohnye tetibe korang lupe berape yang korang dah bayar mase deposit tu..boleh refer kat resit tu kan..jangan buang!lelagi pada kaum2 hawa yang selalu simpan resit berbondong2 dalam purse korang tu!hati2..jangan sampai tibe mase korang nak buang resit2 shopping korang tu, korang terbuang sekali resit penting..~aku la selalu wat macam tu..ngahahaa



6)Bile da booking terus balik!ada paham??jangan ngengade nak buat2 singgah kat booth laen..korang bukan rase berbelah bahagi lagi..berbelah tolak, campur darab semua datang dalam diri korang..

7)Lepas da selesai..gi la makan2 kat mane2..eh!perlu ke masuk sekali dalam tips?bolehhh la kan..lepas merajok, sebab tak dapat pujuk husband atau bakal husband booked destinasi yang mahal2, gi la tenangkan pikiran makan kat restoran mane2..minum air sejuk banyak2..hahahaha...

Sampai disini saje tips yang aku boleh kongsi bersama..Matta Fair kali ni aku tak sempat nak pegi..jadi aku bagi tips je la eh..Nak taw mane destinasi bulan madu aku?tungguuuuu...nanti aku wat special entry punye..tapi lepas aku kawen la...xoxo!







No comments: