Friday, March 8, 2013

Cat Bilik Pengantin

Assalamualaikum...

Harini da ari Jumaat..Kojap yo maso bjalan...tinggal 2 bulan je ak nak kawen..In Shaa Allah..
Ape pesiapan yang aku da wat??kriukk..kriukk..kriukk (bunyi cengkerik)...apesal bunyi cengkerik mcm bunyi perot aku???...
mintak maap la..erghhh..perot mempengaruhi penulisan..lapaaaa..... >_< Bile da dekat ni aku macam blur plak.. nak wat ape ni??da ready ke??kosong~kosong~kosong~ sambil nyanyi lagu najwa latip.. Tipu la kalo aku cakap tak wat pesiapan langsung..aku wat siket2.. Skarang aku ngah dalam proses mngecat bilik..weeeeeeee~ jangan maen2..tangan yang menghayun buaian blh mengecat taw :) aku bukak tong cat pun fail!..hehe..Susah woo nk bukak tong cat..kalau x caye korang wat la..bukak tong cat yang baru taw..g beli cat skang AKu beli cat ni bulan 12 tahun lepas...haaa..betape semangat aku kan.. naek besawang tong cat tu..adik aku cakap nak tolong cat..last2 sampai bulan 2 tak jalan gak.. aku nekad nak cat sendiri!Semangat! Peralatan mengecat aku amik je kat stor...ditambah denganadik aku memang da sediakan pelbagai jenis berus ngan roller cat.. so...aku xdela marah sangat kat adik aku xnak tolong cat..hehe..die sponsor cat putih sekali..thanks bro!

Pic ni time aku memberontak sendirian..punye la semangat nak mengecat sendiri...xde org nk tolong...uwaaaa T_T
last2 semangat tinggal harapan...errmmm..macam tajuk lagu plak semangat tinggal harapan..
lepas sejam aku dok depan tong cat tu cat tu tak boleh bukak gak..siap aku gugel..aku bukak you tube camne nak bukak tong cat..
sungguh naif aku ketika itu..rase macam nak bom je tong tu..pastu aku gak yang rugi..erghhh!
segala peralatan aku da gune..kalau gigi besi aku ni kwat pun aku da guna da!mak abah aku tolong pun xblh tbukak gak..
walaupun abah aku kontraktor tp kalah gak di depan tong cat..jadi...salah kan itu tong!
akhirnya aku mengalah..bakal somi ku dtg menyelamatkan keadaan..semate2 tolong bukak tong cat..
xsampai 5 minit die bukak penutup cat tu..nak kate bakal somi aku ni badan ketak2 xde la..muscle pun xde..ops!(arap2 die xtaw blog aku)..aku dok pkir camne die blh bukak tong cat dgn begitu selambenyer!ahhhh...lupekan tong cat tu..dan ahirnya!
aku bjaye mengecat!Alhamdulillah..



Bilik penantin dalam proses mengecat..
Korang nak taw tak kaler ape..ngeh3..
aku pun tak saba menunjukkan hasil bilik bridezilla aku tu..huhu..tak habis cat lagi..tinggal proses terakhir..tungggguuuuuu
aku da cat feature wall..bajet eric leong..sepraissss!atuyaiii..cantiknye pun feature wall itu nyer...weng~
Untuk pengetahuan korang aku cat bilik da 3 minggu tak siap2..hahaha..macam cat KLCC plak lamenye..
Aku balik kampung seminggu skali..free time ahad je..pukul 5 ptg baru nak mule cat..kol 7 malam berenti..cube bayangkan..brape lame aku blh habis siapkan 1 bilik yang cume sekangkang persegi tu..nak cat bukan korang leh terus lenyek2 warna yang korang nak cat tu..kena la cat putih dulu atau orang cat selalu panggil under coat ke under kot ke ape tah la..lepas da kering baru blh cat warna kegemaran korang tu...cat putih tu tujuannye nak cat warne yang kite nak cat tu cantik (ape aku cakap ni daaaa??)..xberlapis dengan warna cat yang sebelumnya..(bilik pengantin aku tu sebelumnya kaler blue black)..selain tu supaya warna cat kite nanti rata dan bersih..tetibe aku jadi penasihat cat pulak..

Bedroom set aku pun da sampai..bedroom set aku versi puteri salju dan 7 org kerdil..ngahaha...comel2 jek aku tgk..kerusi solek paras betis aku..tp xpe..yg penting cermin lagi tnggi dari aku..haha..sebagai minah pantang tgk cermin,aku pilih part2 yang penting je..haha..cermin dan tilam..tilam mestila xkeras..kalau keras aku susah tido..cermin mesti besar..baru nampak kesuluruhan penampilan aku walapun memang aku taw aku serabai..tetap nak tengok cermin gak :) lagi satu permasalahan yang timbul..almari baju!walaupun aku taw gobok aka almari tu pasti xmuat nak sumbat baju2 aku apatah lagi baju somi aku nanti....haha..walaubagaimanapun aku tetap berpuas ati ngan bedroom set itu (ayat skema)..mintak maap la kalau kak senah, mak timah or kak lijah nak tumpang simpan barang kat gobok aku tu..X MUAT!!

Tapi ok la..berbaloi je aku beli set cenggitu..lagipun bilik aku xbesau..
kang nanti sempit xselesa plak..
lagipun itu yo yang mampu..klau nak taw rege katil aku gi la cari kat entry aku sblm ni..ngeh3..sila rajin2 kan diri ye..lalalala~mak jemah sedang malas nak bg link..hahaha (gelak jahat)...

P/s: Alhamdulillah anggota keselamatan kita di Lahad Datu semakin mengecapi kejayaan..doakan keselamatan mereka supaya dapat pulang ke pangkuan keluarga mereka yang tersayang dengan gembira..Aminnnn..Aku sangat sensitif ngan Peristiwa Lahad Datu ni..setiap saat amik taw..Semoga segalanya pulih dengan segera..Aminnn









2 comments:

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

salam..

akak booked direct terus dengan resort.. emel je, nanti dorang balas.. tak yah book ngan ejen. lain plak cajnye huhuhu

bluefairy said...

Thanks kak K :) saya ikot cakap akak..trus book kat owner..ade je kosong..harga pn lg murah dari agent..hampir tertipu diri ini..huhu..