Tuesday, August 14, 2012

Tak beraya

Assalamualaikum.. Pesiapan raye kali ni aku memang tak bersungguh (huh!yeke??) btul weiii.. pecaye lah cakap aku..walaupun aku sendiri kengkadang tak pecaye aku tak soping ponn.. baju raye aku adalah hasil ehsan mak metua aku..(gulp!suke2 je nk panggil mak metua kan..mentang2 jahitkan baju free..time ni lah nak cakap Sayanggg Mak Metua KU:P) walaupun mak metua aku siap cakap kain yang aku hanta kat die tu kain reject (sebab koyak2)..wooooaaaa T_T..sob2... mane la aku taw kain tu koyak2..aku dapat kain tu pun daripada orang..da org bagi..terima jelah.. mulut mak metua aku pn leh tahan ye..gurau kasar nampak..boleh jadi geng ni MAKcik :) dan hasilnye, taraaaaaa...
 Oh NOOOO!!!nampak tak tulisan tersebut..30M xxxxx..tulisan tu ade kat timpah kain depan..kalau aku nk elak orang nampak tulisan tu, aku kena jalan kepit..wuuuuu T_T..ahhh..wat evelah..kat bawah kain je pun(sedapkan ati)..kalau aku xnak orang tengok bawah, aku mekap la tebal2..org mesti tengok atas je..huh!bajet ade ke org nak tengok muke haku nih! igt neelofa ke??laen la kalau memang neelofa pakai macam tu..buruk2 pun terus orang tiru..kalau aku??makcik2 pun gelak guling2 kot...SEDIH!!kang aku pakai baju kurung ngan track bottom kang..tanda protes!korang jangan gelak2 ok..grrrrr... 1 more thing! Baju bridesmaid..ape sudah jadi?baju da siap..tapi..........sob2 :( laen yg aku mintak laen yg dibuatnye..aku bedoa agar baju tu muat je masuk dalam tubuh badan aku yang genit nih (wah!genit konon..gedix adelah)..coyyy..rupe bentuk baju tu aku da xkesah da..yang penting muatttt..neves taw mase dapat taw tukang jahit da salah jahit..MasyaAllah..dugaan2..aku da pkir..die jahit tgn sebelah pjg sebelah pendek ke?ke die buat kain jadi seluar track bottom ke?..haha..tak sudah2 dengan trek bottom kannn.. Tapi semua sangkaan ku melesetttttt..aku mintak wat mcm btunang aku tuh..bile da jd baju tu rupe baju kurung moden je..tp bile pakai tu xde la huduh sangat..cume..cume..MAHAL!Almost RM hundred for baju kurung moden ONLY..nonsense la sungguh..without any button lak tu..i can get 2 pairs of gojes Baju Kurung kat Jln Tar taw..ha...kan aku da tercakap omputih..aku kalau geram mmg ckp omputih..klau hepi aku cakap Jawe :)hahahaha..~sambil urut2 dade sedapkan ati lagi~ nak tgk x baju bridesmaid aku tuh??nak x?xdengar pn korang ckp nak..hahaha..xyah la eh..walaupun aku de dgr ade yg berkate NAKKKKKKKK sekuat hati, aku tetap xnak review..kiciwa :( aku hidangkan je la baju yg bridesmaid yang memang meletops cantiknye...terimalah..(smbil berjalan lesu pale tunduk kebawah)..
 sweet kan baju nih..sgt comel...walaupun simple..baju kurung moden je kot~ha...sedapkan ati lagi~ :P

 korang tgk tu..baju simple je, bile org yg pakai tu cantik2, trus jadi gojes la baju tu..tp baju aku???sob2..sambil mngesat mate yang tak keluar air mate~saba na..saba..pasti ade hikmah disebalik kejadian baju tersebut..dan pasti kena gelak sama org kampung...huh!bajet hot sgt!org kampung pnun xkenal ko la ana oiiii...ok!PASRAH!~mengetap bibir~..suke aku wat mimik muke kan..korang layan je la.. Macam2 dugaan yang datang..aku kena Positif..bile dugaan datang, aku kna igt, "Allah turunkan dugaan kepada hambanya yang mampu untuk menghadapi dugaan tersebut..Allah sayangkan kita, dan sebab tu Allah uji kita..InsyaAllah.." bulan Ramadhan kali ni lah antara Ramadhan yang mencabar pernah aku lalui..Subhanallah..(bkn sbb baju raye je ^_^..baju xpe, blh beli laen..amboih..belagak..huhu) Ok la..aku perlukan tenage nak wat hantaran..adios..Assalamualaikum..

No comments: