Wednesday, October 17, 2012

Dugaan Alam Pertunangan

Assalamualaikum..

arini xde tips yg menarik yg aku blh kongsi ngan korang..
sebab arini aku demammmmmm + sakit perot....
entry kali ni pun sakit mcm tuannye..erghhhh...xpasal2 mengerang kesakitan kan (bajet sakit sgt)..
serius sakit..slalu kalu aku MC aku blh cuci2 mate lg kat kedai2 bdekatan..
tp kali ni aku xlarat @_@..dugaan..da 3 ari mcm ni..
td timbang berat aku da turun 3 kilo!!!!fail!aku br nk capai brat bdn ideal..ideal la sgt..da trun :( gagal!
xselera nk mkn..mak aku pakse mkn pn aku xblh telan..
aku xpnah demam mendadak mcm ni..
tibe2 aku demam panas ari ahad..xde bg signal ke sign ke..
bgn pagi bdn rase sram sejuk..tghari aku trus terbaring sejuk giler, pastu pale brat..
pastu sakit prot..smpai arini...xdepun simptom2 demam..cam batok ke..selsema ke..
tetibe je..pelik tp benar..besar dugaan..
minggu lepas baru diuji ngan kemalangan ngeri melibatkan kete stoberi aku ngan sang wira..
syukur xde sape yg terkorban..huhu..mcm ngeri sgt je bunyiknye kan..
haaaa..x ke ngeri tu?~abaikan adik aku yg posing maut kat kete aku tu..uwaaaaaaa..(menangis dalam ati)...
Allah je yg taw prasaan aku time ni..nak nangis x boleh..nak gelak x boleh..(giler ape nk gelak)
nak marah pun xblh..xtaw nk nk wat cane..aku xbersalah dlm ini hal..aku pun blur!
orang tu yg langga aku..dugaan2..aku pun da xnak kenang ape yg da jadi..cuma mengaharapkan kete aku tu cepat ok..patah kaki wooooooo...

Kebetulan sewaktu kejadian berlaku (cewah..ayat macam novel)..aku ngan tunang aku..tunang aku yg drive..syukur Alhamdulillah aku ngan dia xde ape2..baru aku pecaya..darah manis yang org slalu pekatekan tu..
bukan darah manis yang dracula nak isap tu..ni darah manis di alam ptunangan..
semua ni takdir dan ujian..lepas ni aku kena triple extra double cheese burger berhati2..


ececeh...si jejake itu verangan memakai persalinan orang...manakale aku berjaya mengenakan persalinan idaman ku...weeeehuuu..dua org yg sgt berangan ok..tp ni bukan busana 'aku terima nikahnye' ataupun majlis resepsi aku dan dia ye...ni saje nk tenangkan ati dikale gelisah melanda..xde koje namenye..

p/s: Banyakkan istighfar ye kawan2..InsyaAllah segalanya dipermudahkan...aminnn

No comments: