Monday, December 31, 2012

Jaga Kesihatan Sebelum Kahwin

Assalamualaikum..

Diam tak diam da nak masuk 2013 da weyhhhh..
lagi bape jam je lagi ni..new year bermaksud sehari lepas tu besday aku...
korang paham tak??alahaiii..aku baru berbasi2 korang da tak faham plak...
aku cakap direct jela senang.."2hb January Besday aku..haaa..ape lagi!cepat bagi adiah!"
sangat direct bukannn?ngahaha..xsenonoh tol..
2013 bakal menukar status single ku..ish!nape tetibe jantungku berdegup laju ni??
bdebar pule..hikhik..(yewwww..gediks)..
InsyaAllah akan menjadi seorang isteri si dia yang tercinta..ahaks...adoyaiii...apesal arini aku nak meluahkan perasaan debunga cinta aku kat korang ni??
feeling akhir tahun la katekan..huh!xde kena mengena langsung kannn...arini aku tersalah tune ni...
ayat2 aku berbunyi Romantica de Amor plak....

Alhamdulillah semakin hampir ke gerbang perkahwinan ni sentiase ada permintaan utk menggunakan servis aku...bersyukur sangat..
Kepada mereka yang nak amik khidmat Mak Jemah ni cecepat la koling2 sementara jadual mak jemah belum padat lagi..haha..padehal x padat langsung..hahaha..
perasan lebih!Mak Jemah ni blh la wat gubahan siket2..ngeee~malu pule..
Selain tu ade la gak wat pelamin indah Pesonan Non Grata..hehe..
Hasil2 tangan mak jemah ade dalam  fb page Wedding Stuff...

Topik arini sebenanye bukan nak mempromot servis andaman terbaek dari ladang..
sebaliknye aku nak crite pasal supplement kesihatan yang aku da amik sebulan lepas....
akhir2 ni aku sangat menitik beratkan kesihatan..cewah..yok-yok je..
yela..lagi bape bulan je nak kawin...haaa...skang baru nak jg ksihatan..baru la nak anjalkan kulit la hape la..
"dulu-dulu xde plak ko nak sedar ye na.."..aku bermonolog sndiri..macam de masalah jiwe je aku ni kan..hahahaha...

Ape2 pun aku nak teruskan gak bcerita pasal supplement tu..
Aku makan VCO (Virgin Coconut Oil)..
Kalo korang makan ni korang akan rase sentiase virgin...awwww..
Baru sebulan kot aku makan..Perubahan ketara yang aku nampak skang ni adelah aku sentiase mengantok..
haha..tu bukan salah supplement tu..
tu memang penyakit aku...ngahaha..
ok2..serius2...yang aku perasan die menstabilkan hormon..cewah!suke2 je aku cakap macam tu..
ntah rupe hormon camne pun aku xtaw..
kulit aku pun da semakin menganjal..peh!ayat aku...
tp betul la..tang kulit tu memang aku tak nafikan..
sebelum ni kulit aku memang giler berminyak..
pas aku makan VCO tu da kurang minyak..jerawat2 kecik pun da musnah..
bye2 jerawat! tu la perubahan yang aku nampak setakat ni..
Nak jage kesihatan dalaman kenelah dari awal..
aku sedar pun lepas aritu muke aku naek jerawat..
tak semestinya yang nak kawin je kene jage kesihatan..korang2 yang lambat lg nak kawin pun blh jage kesihatan dari awal taw..lagi bagus...
macam aku ni da dekat2 nak kawin baru tersedar..hampir terlambat..
tapi takpe..kalu nak kesan yang cepat dan pantas, berendam je ngan air klorox..
selain memutihkan kulit, die juga  menanggalkan kotoran degil..
hurmmm..pastu akibatnye tanggung la sendiri..jangan salahkan aku plak :P miahaha...

Wat mase ni produk ni je la yang aku makan..
pasni aku nak try makan ngan Vitamin C plak..Orang kate kesan dia akan jadi superb..
tah hape yang superb pun aku tak taw..
tapi aku tengok kakak aku kan, kulit die cantik je..hasil makan VCO ngan Vit C tula..
pasni aku nak try lah..VCO tu pun murah je RM27 sebotol..
blh btahan sebulan..sebab kena makan 2 biji 1 hari..
tp kalau yang tak bdisiplin macam aku ni, yang selalu kna rotan ngan guru besar, lebih dari sebulan la 1 botol VCO tu btahan..EH!nape aku promote VCO tu ye?adekah aku agen??hoho..tidak2..saje je nak kongsi cerita ngan B2B..cewah...marilah kite menjaga kesihatan!!!


Aku curik Gambaq ni dari Page Lya Colours..
kihkih..kawan dak Odah..

Nway..xoxo!



No comments: