Friday, December 14, 2012

Kisah Sang Kancil dan Monyet

Assalamualaikum..

Hi kawan2! (nada pengacara kanak2)...
Harini...saya ingin menceritakan tentang kisah Sang Kancil dan Sang Monyet...
haku tetibe teringat zaman sekolah rendah..
Time tu aku dengan selebetnye telah masuk petandingan becerita..
Time tu gak aku dengan sengalnye langsung x hafal skrip..
mane taknye..tibe2 cikgu aku bagi aku  buku cerita suruh bace..
15 minit kemudian dia suruh aku bercerita depan khalayak ramai..
aku pun tak taw situasi tu adelah pertandingan...kalau tak opkos aku cakap "xnak balik kampung..xnak balik kampung..kat kampung xde intenet"..huh!ape ni???tetibe je..gilo ape nak ckp camtu..
Yang aku ingat time tu aku cume keluarkan dua potong ayat je..bukan 2 potong kek ye..
"Pada zaman dahulu, ade sekor kancil dan sekor monyet..mereka bersahabat baik.."
 Pastu aku ulang2 ayat tu sampai 5 minit..
ngahahaha...dalam ati kecik aku berkata"cikgu tak bagi taw pun aku kena masuk ptandingan!mmm"
Aku berlalu hampa..Dulu mase kecik2 tak reti nak goreng cerita..
ape yang dibace, itulah yang dicerita..
Cube kalau sekarang..macam2 cerita monyet aku boleh gubah..
Banyak pengalaman..maksud aku bukan pengalaman dengan monyet la..
maksud aku..selama 25 tahun ni macam2 benda yang kita da lalui..
so kita boleh cerita la berdasarkan ape yang kita tahu kann..
aku belum abis cerita pasal petandingan becerita tu lagi..
the best part was...aku menang!!!hahaha..no 3..hebat kannn...
sebab de 3 contestant je..ngahahaha..kalau aku taw aku berdiri senyap je kat depan orang ramai tu..
nak taknak diorang kena gak bagi adiah kat aku...



Hurmmmmm..Asal aku macam seriusss je berbicara kat entry ni..
ayat pun nak wat ayat novel gratisss..puihh!ops..terkena ludahan saye ke..maap2..xsengaja ludah merate2..

Aku ni name je B2B..
tapi selalu aku wat entri yang memang xde kna mngena pasal wedding ku..
kesian korang yg follow aku kan..
walaupun jumlah follower aku blh dikere dgn jari aku tetap berase bangge...muahaha...
thanks la korang sanggup bace blog meraban aku ni..
pada b2b yang dok tnggu entri aku bekenaan ngan perihal perkahwinan, korang tunggu lah ye..tu pun kalau aku rajin..~apesal ayat2 aku ni macam aku seorang bolgger femes..ceh!prasantan tol!~
 sape lah aku seorang blogger picisan yang tak reti langsung setting layout..
huduh je blog aku nih..Ok lah..aku nak caw..sebelum tu tatapla gambar di bawah ni sambil berkata "SubhanAllah..Indah Ciptaan Mu YaAllah ".. Aminnnnn...hewhew :)

 hehe..Thanks for the Doa ya :) ~mesti ade yang xiklas kann..~lalaala..huhu~
Aku doakan to all readers semoga diberkati kehidupan kite di dunia yang fana ini..Semua ini adalh pinjaman dari Nya.. Semoga kita terhindar dari perasaan riak dan benci..Aminnnn~ LOL





..

No comments: