Wednesday, December 12, 2012

Hias Bilik Pengantin

Assalamualaikum..

Huarghhhhh~menguap...Dimulakan dengan nguapan .
kepale aku brat giler da ni..gara-gara malam tadi tido kol 3 pagi....
Malam tadi balik kampung hiaskan Bilik Pengantin Bestie aku mase kecik2 dolu..
ohhhhhhh..sangat rindu momen mase kecik2..maen rebut tiang kat skolah ngaji (korang mesti pernah maen gak kann)..maen beskal petang2..kitorang bukan kanak2 tipikal yang maen anak patung  atau masak-maak Ok!..cewah..poyo jek  ^_^ hmmmm..rindunyer...ni die da nak kawin..
kawin dengan budak laki yang menjadi kegilaan ramai mase sekolah rendah dulu..yeke??ke aku je yg gilakan dia..hahaha..hampeh tol...
Jodoh diorang..lame giler becinta...AKu?Adakah menangis tak berlagu mengenang 'budak lelaki' itu milik kawan aku??hoho..tidak..tidak..aku steady :) Sebab aku sudah punya tunang...ahhh!poyo lagi ^_^
Aku ngan tunang kenal sejak sekolah rendah lagi..
Tapi xdela becinta dari kanak-kanak..dia jeling-jeling aku dari jauh je...~Bajet ko HOT sangat ke ana oii!~
ahh!!sudah!sudah!..Apesal tetibe cite pasal sejarah aku plak ni...ngeng betul!maloooo2...

Siapkan bilik tidur pengantin adelah perkare yang mencabar kredebiliti aku (betul ke ejaan aku nih?)..sebabbbbbbb..
bilik tidur berbeza2 saiznya..aku suke hias bilik yang berdindingkan papan atau kayu..
senang aku nk stepler kain tirai...dang!dang!~bunyik stepler..gagaga~
so xpayah la aku berat2 nak bawak besi untuk sangkut backdrop tuh..
Malam tadi aku start wat bilik pengantin kol 11 malam sampai la pkol
1..Ditemani tunang aku yang tukang staple kain kat dinding....
len kali xyah la susah2 aku bawak tangge ^_^ ..

Aku guna round fan, kain maroon 2 meter, kain chiffon putih 5 meter, bunga-bungaan dan bermacam2 lagi..
tgk la ape yg aku da buat ngan bilik kawan haku tuh..huhu..
Alhamdulillah die suka sgt..die kate "comellll sgt" :) die kate eh..bukan aku yg kate :P
~kembang kempis~ kembang kempis~ish!riak pule..

wuuuuu...nilah hasilnya...roundfan tu sonang yo nak buek...
aku yo yang malas tahap gaban..aku pakse anak2 buah aku tolong buat...
punye la pemalas aku nih..tah camno bulih jadi wedding planner tah..
patut la aku x sukses macam Pak Abu...hahaha..
 

Corner ni aku cipta khas untuk kawan aku tuh..huh!Cipta la sangat :P
aku bagi efek lilin2 bagi nampak romantik u ols...
aku plak yang eksaited lebih..

p/s: Aku publish entry ni pas aku peram ayat2 yang aku karang dalam draft lepas sebulan lamenye..bia cukup edah..ngahaha...so klau ayat aku x kena ngan cerita yang sepatutnya diceritakan, aku susun 10 jari mohon ampun(tak masuk jari kaki sebab aku belum ptong kuku kaki) :P daaaaaaa....



No comments: