Saturday, November 3, 2012

DIY Guest Book Corner

Assalamualaikum...

Morning!!Mulekan ari Sabtu kali ni dgn kegumbiraan walaupun aku kene keje..
Keje Sabtu pun bkn watpe...masuk kol 8.30, on PC log in FB sampaiii kol 1..
ape daaaaa..tu la bos!aku da cakap..sabtu xyah keje..bos soh keje gak..Sungguh tak produktif taw bos!
~monolog semate2..giler kaw nak ckp mcm tu depan bos??mau xdapat bonus..bukan bonus je..dgn aku2 skali selamat jalan...
Bonus nye pasal depan bos aku cakap..xpe Bos...Bos nak suruh keje ari Ahad pun xpe~sambil mngetap bibir kecomelan~ha..korang nak tiru la tu ketap bibir gak kan..gagaga:P xpe..yang penting comel..
tp yang best keje ari Sabtu, bos aku selalu blanje nasi lemak...
dan yang best lagi bile da makan nasi lemak aku pun da macam kena pukau la..mengantok!
dan di kale itu la aku cakap..apela bos ni..belanje la spageti ke, ciken cop ke..kan da mengantok!
huh!pekerja yang sgt x bersyukur.. T_T insaflah wahai ana..
ko tgk pekerja2 di luar sane..ade bos diorang rajin belanje nasi lemak? OK..~pandang bawah seribu sesalan~
pengajaran hari ni adelah BERSYUKUR ^_^ comel kan cerita dan teladan aku tadi tu..buahaha :P

Arini aku nak kongsi tips ngan korang untuk wat Guest Book ataupun Photobooth Corner..
Sekarang ni da macam2 corner da...tapi best gak bile da adenye guest book tu..
boleh la korang menelaah buku tu pas kawin nanti..dan opkos mesti ade ucapan dari kawan korang berbunyi sedemikian " Moga2 Cepat dapat Baby yang cute2".haaaa...kalau korang bace buku tu pat ploh kali manetau terkabul doa tu :)  ni ayat contoh jela..aku manetaw kawan korang nak tulis ape kat buku tu kan..
dapat kat kawan korang yg suke merapu macam aku mmg satu page la aku conteng luahkan prasaan aku :P
ngeee ^_^ bile korang bace entry aku ni jangan tak jemput aku time korang kawin plak..
aku janji akan behave lepas ni..aku tak conteng gesbuk korang nanti..btul..janji!

Aku tengah gigih menyiapkan guest book ngan guest book corner ngan photobooth ngan pelamin..
bape banyak 'ngan' daaaaa..di samping wat mende2 tu, sempat gak aku deco opis aku ala2 photobooth gitu.
suke ati aku je kan...ahh..pedulik ar..aku hias kat tempat aku je pon..xkacau org :)
 Lagipun kat opis aku de Safety Campaign ^_^ It's Time to Deco2...Deco besame Eric..
Sepraisssss Bos!!ngahaha...sakit jantung bos aku tgk..


 Meriah kan???huhu..Sangat kanak-kanak Ribena kan..So Sweeeet bak kate opismet aku..kembang kempis idong mak ni haaaa ^_^

Cube korang tengok bunting tu bebetul (nampak ke tulisan yang halus2 dan buruk tu?)..handwriting je kan...hahaha...sangat save cost!
Ni bukan sebab bos aku kedekut atau tamak ataupun Taik idong masin ye...~eh!sepatotnye aku sensor kan pekataan najis tersebut..ni aku lagi wat uruf bsar plak kat T tu..i'm sorry :P
ni memang sesi menconteng bunting..bile aku da dapat kain putih..ape lagi..
umpame seorang bayi yang dicorakkan warne terhadapnye..ahhh..merepek sudah..
Itulah hasilnye...

Eh..jap2..tadi aku nak cite pasal Guest book ngan Photo Booth kan?apesal aku da lari jauhhhhhhh..
sori2..mak jemah kalo da becerita memang ke laut la kalo idea ni mencurah2..kalo tak, sebulan sekali aku nak update blog pun haremmmm...Ok2..sediakan pen dan kertas untuk salin ramuan2 yang perlu ade utk wat Guest book tu..Ramuan Petame adelah...Idea...kalo korang xde idea memang xdolah buku tu walaupun de banyak bahan..betul x???tapi kadang2 bahan2 datang dulu dari idea..
Yang tu sgt bagus!!!sebab korang gune je bahan yang ade..kalau idea dtg dulu, mesti korang gi kedai n beli bahan2 baru kannn...Kat bawah ni adalah antara gesbuk yang dihasilkan oleh Farah Liyana..orang yang bertudung hijau yang tersenyum2 kat atas blog nih..muahhaaha..~xkelaka pon!erkkkk...kalau korang nak tengok lagi gi la page Wedding Stuff ye..macam2 adeee....jemput2..jgn malu2 :)



Kalau untuk guest book corner plak..korang buleh hias2 meja tu dengan ape yang ade je..korang cabut bunga kat pasu umah korang..pastu letak kat atas meja tu pun boleh...tapi nasib korang la kalo mak ko hempuk ngan pasu tu...suke2 nak cabut bunge mak korang sape suruh..
Time tu aku pandang atas sambil bersiul2 wat muke xtaw jelaa...lalala~

korang DIY ala-ala sukaneka tahunan pon boleh...benda tu senang je nak buat..
kalau xde tali, korang wat gune riben..tapi lagi cute kalo gune riben sebenanye..mcm pic kat ats ni..
aku gune riben..kertas pembalut adiah..doily paper utk naekkan seri..tp xnaek punnnn..ngahaha..dan aku tambahkan aksesori sepit baju yang sgt comelllll...aku beli kat kedai DIY kat Subang Jaya...




haaa...comel kan sepit tu????? Murah je sepit tu..RM1.80 sepaket..dalam die ade 12 bijik...
macam2 memek muke sepit tu buat...so kalau korang sidai baju gune sepit tu pun korang akan rase happy je..tulah motif sepit baju tu dihasilkan...ngahaha...


pastu korang wat la round fan macam ni..tepek2 kat dinding ke..kaen ke...
tips penting untuk wat round fan ni 1 je..korang just mix n match kan kaler yang korang nak bagi naek seri..
kalau gune 1 kaler je boringgg kan..so, mix n match OK..
yang penting cute dan x nampak pelik...round fan tu aku gune kertas biase je...
disebabkan aku pemalas..bahan2 yang diperlukan cume kertas, stepler dan juga kudrat..wahaha :P

Untuk Guest Book Corner korang leh amik bunge yang korang cabut tadi..hahaha..macam aku wat kat pic atas ni...:P Pasu bunge tu aku dapatkan dari dapur umah mak aku (tapi aku amik sorok2 la)...Gune Mug Putih..Pastu Ikat Riben Purple..Pastu cucuk2 Bunge...kan ke senang tu..Black board tu beli la..kalo ko nak semua ade kat umah tu susah la kan...da macam Carrefour plak kan...huhu...Murah dan menjimatkan kannnnn...
Nanti bile aku da siap deco ni, aku post lagi ek....Selamat Mencube :)

2 comments:

missGogreen said...

cantik & kreatif..salam perkenalan..
kita b2b from kedah..senang2 jenguk la blog kita :)
http://cikgogreen.blogspot.com/

bluefairy said...

Thanks missGogreen coz jenguk blog sayer :)