Monday, March 25, 2013

Tarikh Kahwin vs Tarikh Pilihan Raya

Assalamualaikum..

Lepas membuat pengiraan yang rapi (da mcam buang undi plak), tingal 59 hari je majlis aku tu dari tarikh aku taip entry ni..
Dugaan demi dugaan..kadang2 sampai tak tertanggung rasenye T_T pinjam bahu siketttt...

Macam aku cakap kat entry aku sebelum ni..
bulan 3 progress slow..jadi takde pergerakan dari segi persiapan..
entry je nak lebat kan...
b2b yang bace entry aku mesti hangin je kan..takde ape nak di share..
mesti korang tak bace abis entry aku pastu korang tekan butang back tu..haaaaa...kan?kan?ade niat nak tekan back la tu..takpe2..teruskan niat korang..aku tak halang..
yang terus membaca aku ucapkan tahniah!!!anda lah pembaca setia aku...HOLENGAAAA!!!!TOCE..TOCE (sambil ikat rambut ala Cun Li dan buat peace!)..

Kali ni aku nak bercerita pasal Pilihan Raya ke 13..haaa..tetibe aku nak berpolitik plak kan..bukan2!aku tak nak cemari blog aku dengan kutukan2 terhadap politik..blog aku masih suci taw (silang kaki sambil tangan pegang kepale, bibir muncung..seksi tak?seksi tak?)..hewhewhew...
Memandangkan sampai sekarang Parlimen belum dibubarkan gak, maka pilihan raya belum la tentu lagi tah bile tarikhnye..semua orang expect and predict yang PRU13 akan berlangsung bulan March 2013..Oleh sebab itu ramailah yang meng'post pone'atau mengawalkan tarikh perkahwinan diorang..betul tak? betul tak? ramai orang elakkan kawin bulan march 2013 sebab takut same tarikh ngan Pilihan Raya..Tapi sampai kesudah PM tak sah kan tarikh Pilihan Raya..Banyak dugaan yang menimpa..Kes Lahad Datu kena diselesaikan dulu..Bulan March tinggal seminggu je nak berlalu..sempat lagi kalau korang nak kawin bulan March ni..



Siyesly mase aku pilih date kawin dulu, aku maen hentam kromo je..aku tak amik taw pun pasal PRU13 pun..bile da kena ngan batang hidung sendiri baru rase cuak plak..orang cakap, PRU biase buat time cuti sekolah..nak wat time cuti sekolah bulan 3 memang da tak sempat la..takkan dalam mase seminggu je nak bubar parlimen..mane sempat nak manifesto lagi..So, orang pun predict la, PRU13 time cuti sekolah bulan 5-6 tu..berderauuu darah mak ni haaaa..
kalau korang nak taw tarikh majlis aku, dongak atas kat blog aku..kan ke tarikh tu cuti sekolah..Tapi takpe, nanti boleh aku pangkah kertas undi ngan baju pengantin...tapi, sape nak amik gambo aku???
da photographer pun gi mengundi..
Marilah Mari~Pergi Mengundi~Tunaikan Kewajiban~pada negara..

Aku redha ngan ape yang berlaku dan bakal berlaku..
Yang penting tarikh undi belum ditetapkan lagi pun..
bile da sah nanti barulah plan macam mane..sameade aku nak gi mengundi pakai gaun penantin ke tak, semua tu bergantung pada keadaan..wah!kompiden je kate2 aku kan..same ade aku undi timbang ke bulan ke..roket ke..lembu ke (ade lagi ke lembu?) bergantung pada keadaan gak..

Doakan yang baek2 je ye kawan2...
Semoga semua berjalan dengan lancar..
Aminnnn...


No comments: