Thursday, August 16, 2012

Menjelang Hari Raya

Assalamualaikum...

Lagi dua ari nak raye weyh...Kat pesbuk tu smua dok pakat menghitung hari.."2 more days to go", "mood keje da xde", "da pack barang nak balik kampung", "cepatlah pukul 5, nak balik kampung"..hurmmmmm...aku da bejanji kat diri aku yang aku taknak post brape ari lagi nak raye kat PESBUK..Sebab aku sayang nak meninggalkan bulan pose yang mulia ini (huh..adekah aku bajet alim??)huhu..aku bukan bajet alim la weyh..korang x rase ke?sebelum raye kite eksaited nak sambut raye..tapi bile da raye biase je..dok menepek kat umah gak pagi sampai malam...kalau time puase, petang tu boleh la gi bazar ramadan sambil cuci2 mate..cuci mate ngan kuih muih yang ade la..jangan cuci mate laen pulok (kurang pahale tawww)..tiap2 ari de bazar..kalau ari biase kene tunggu pasar malam je kan?

Sebab yang laennye adelah....dapat buke same2 satu Malaysia..eh!silap2..satu keluarga..klau bulan2 laen makan sendiri2 jek..time nak dekat raye lagi meriah dari hari raye kannn...orang sibuk beli barang2 persiapan...cube korang gi Jalan TAR...Peh! buleh sesak napas dibuatnye orang mencanak2 soping raye..dan yang penting, Banyak SALE maaaaaa ^_^  Sampaikan aku hampir terkejut monkey sebab jumpe tudung dia jual lelong RM3.90 je..penah ko jumpe tudung RM3.90?sapu tangan penah la aku jumpe harge cenggitu..korang mesti tertanye2 tudung apekah yang berharga RM3.90 tu..alahai..tudung zaman skang tu..yang gitu2 tu...OK2...aku bagi gambo...

ha..mesti korang menangis air mate darah kalau teringat mase mule beli tudung ni RM15++..haha..skang ni korang leh dapat sedozen da..stok seminggu punye tudung..tapi korang kena cari kedai yang jual tudung RM3.90 tu la..kat Jalan TAR..sebelah SEMUA HOUSE...hape name kedai die tah..apadaaaaa....name kedai aku lupe..tapi bile aku masuk kedai tu aritu, 1 haremmm aku tak beli..betapa ramai dan penuh makhluk ciptaan Tuhan nak beli tudung yang banyak2 choice tu..tak dapat nak fokus weyh..ramai sangat..kalah pisang goreng panas..

Tapi raye ni aku tak buat pesiapan ape pun..raye2 sebelum ni aku punyela tamak tahap haloba..semua nak dibeli..semua nak dipakai..bile time raye??zzZZzzz depan TV..hampeh...kalau sebelum2 ni galak raye ngan kengkawan sekampung..skang ni smua da besor panjang..Yang Istimewanya aku beraya sebagai Tunangan Orang :) buleh la beraya 1 family ke umah bakal mak metua.(malooo plaks..wuhuhu~gedix..rase nak bagi pelempang je kan~~) k la..aku tetibe malas+xde idea nak tulis pe lg..Assalamualaikum





No comments: